Listan

Kommentera
Brukar ni skriva listor? Jag gör det. Hela tiden. Det är listor på saker jag vill ha, saker jag behöver, handlingslistor, presentlistor, att-göra-listor, saker-att-blogga-om-listor, matlistor, träningslistor, packlistor, organiseringslistor och så vidare i all oändlighet. Varje vecka gör jag en att-göra-lista. Den ser i stort sett likadan ut varje vecka (dammsuga, damma sovrummet, slänga sopor, källsortera osv). Sen händer det att jag skriver en att-göra-lista för en specifik dag bara. Har en bok tillägnad till bara mina listor?!
 
Hur som helst så är veckans att-göra-lista nästan helt klar. Sånt gör mig glad: när man kan stryka syssla efter syssla. Ibland stryker jag saker fast jag inte gjort dem. Det brukar vara dom där fem träningstillfällena som jag bestämt mig för eller dom där åtta timmarna jag tänkte lägga på plugg. Men det gör ingenting. Jag är hellre otränad och underkänd än har en dammråtta under sängen. Blir för övrigt aldrig underkänd.